KÖLTÖZÉS: Irodánk új telephelyre költözik, ezen idő alatt apróbb fennakadások előfordulhatnak (telefon, email) de igyekszünk leállás és problémamentesen megoldani. A rendeléseket és azok kiszolgálását nem érinti a költözés. Kérjük türelmeteket, várhatóan 03.06-ra minden a régi kerékvágásban újra üzemel.

06 1 422 0394

H-P 9-17h

Kosár

Kosarad

A kosarad üres.

    Fájó háttal nem lehet dolgozni!

    Az évek óta dugdosott kispárna nem megoldás!

    Figyelj oda az egészségedre, válassz okosan irodai széket!

    Az emberek általában akkor fektetnek be egy rendes székbe, amikor már fáj valamijük. Ha nálad nem ez a helyzet, akkor emeljük kalapunkat előtted, amiért ilyen felelősségteljes vagy. A hátad és az egész tested helyes megtámasztása ideális esetben megelőző intézkedés, nem pedig a felépülési terv része. De persze nem azért vagyunk itt, hogy kioktassunk. Mi magunk is elegendő nyak- és hátfájdalmon vagyunk túl.

    Mit is nevezünk ergonomikus széknek, és miért segít?

    A nem ergonomikusnak tartott székeknek csak néhány része állítható, pl. a magassága, és talán azt is eldöntheted, hintázzon-e vagy sem, de nagyjából ennyit tudnak. Fix a karfájuk, valamint nem dönthető a háttámlájuk. Ha csak részidőben használod, az ilyen alap irodai székek is megfelelnek. Azonban a programozók hosszú órákon át dolgoznak, és az ilyen székekben nincsenek meg azok az ergonómiai jellemzők, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy megelőzd a gerincferdülést és az általános fájdalmat.

    Szóval egy rendes, ergonomikus szék olyan, amelynek számos állítható része van, amelyeket megfelelően a magasságodhoz és egyéb szempontokhoz igazíthatsz. Mindannyian különbözünk, épp ezért egy univerzális szék sosem jó választás, ha egész nap, hosszabb ideig tervezel benne ülni.

    Íme 3+1 fontos szempont, amelyre ügyelned kell, miközben jól összeállított, ergonomikus széket keresel:

    1. Állítható karfa

    Ez nagyon megosztó téma, de muszáj megbarátkoznod vele, ha igazán egészséges, ergonomikus kialakítású széket keresel. A karfa nemes egyszerűséggel segít a karodnak – és így a válladnak – megpihenni. Ez hihetetlenül fontos, mert – talán elsőre nem is gondolnád – de a karfák komoly szerepet játszanak a váll- és nyakizmok fájdalmának megelőzésében. Karfa nélkül nagyobb az esély az izomfájdalomra, azonban a segítségével sokkal nagyobb kényelemben lesz része a hátadnak.

    Viszont, ha eddig karfa nélkül léteztél, talán ellenérzéseid lehetnek vele szemben, mivel a karfák miatt úgy érezheti az ember, hogy be van szorítva, ha nincs hozzájuk szokva. Ráadásul, ha olyan asztalod van, ami alá nem csúszik be kényelmesen a karfa, valószínűleg soha nem is vetted fontolóra az ilyen szék használatát.

    Ám első lépésként azt javasoljuk, fogadd el az ergonómiailag és tudományosan is bizonyított tényt, miszerint egy rendes, állítható karfa nem vita tárgya, ha enyhíteni szeretnéd a tested fájdalmait. A nyakizmaid később még hálásak lesznek.

    2. Állítható ülésmagasság

    Azt valószínűleg tudod, hogy a legtöbb szék állítható magasságú, azonban azt is tudod, miért? Ez gyakorlatilag a kiindulási pont egy egészséges, kényelmes székhez.

    a) A lábadnak nem szabad a levegőben lógnia. Ha az ülés túl magasan van, az felesleges nyomást gyakorol a combodra, és ez hosszú távon zsibbadást fog okozni. Ez végső soron visszérhez vezet, azt pedig senki sem szeretné.

    b) Ha a szék túl alacsonyan van, és a térded a csípőd vonala fölé kerül, a combjaid nyomást gyakorolnak az alhasadra és a belső szerveidre, illetve a fenekeden is túl nagy a nyomás. Ez általános kényelmetlenséghez vezet, és megakadályoz a hatékony munkában.

    Szóval az ideális magasság valami ilyesmi:
    – a combod vízszintesen, kényelmesen helyezkedik el
    – mindkét talpad teljesen a földhöz tud simulni
    – a könyöködet lazán tudod pihentetni az asztallapon, ami egy magasságban van vele

    Tehát, most már megfelelő magasságban ülsz, és a karod is meg van támasztva. Mi a helyzet a derekaddal?

    3. Állítható deréktámasz

    Az ágyéki háttámasz segít, hogy jobb legyen a tartásod, mivel kitölti a helyet az ágyéki szakasz és a szék között, megtartva a deréktáji rész természetes görbületét. Ha a szék, amit kinéztél magadnak, nem rendelkezik jó ágyéki támasszal, esetleg tegyél egy feltekert törülközőt vagy egy párnát a derekad és a szék közé. Ne feledd, hogy teljesen hátra kell csúsznod a széken, így a henger tényleg megtámasztja a derekad, nem csak kipárnázza.

    A jó ágyéki támasz leveszi a terhet a gerinced körüli izmokról, mivel így nem azoknak kell megtartaniuk a gerinced természetes görbületét. Ez a támasz kifejezetten fontos, ha hosszú ideig szoktál ülni.

    Vesd bele magad a kényelem új dimenziójába!
    Mi örömmel házhoz szállítjuk neked!

    ««« TERMÉKEK MEGTEKINTÉSE »»»

    További termékleírásokat, raktárkészletet és vásárlói véleményeket a www.webaruhaz.hu oldalunkon találsz, ahol tájékozódhatsz a garanciáról is, szállítási feltételekről és kapcsolatba tudsz lépni velünk a kiválasztott termékkel kapcsolatos további kérdéseiddel.

#állítható szék (1)   #bútor (1)   #Ergonómia (4)   #forgószék (1)   #főnöki szék (1)   #irodabútor (1)   #irodaszék (1)   #irodatechnika (2)   #szék (1)   #tartásjavítás (2)